Familjeminster

Nu har jag haft planeringsamtal med de som är ansvariga för mig på vårat kansli. Marie, press och Johan, politik, har tillsammans med mig insett att familjepolitiska frågor ligger mig varmt om hjärtat. Det är så många små barn som har det jobbigt och det enda sättet för föräldrar att klara sig ur det hela är att barnet får en medicinsk diagnos. Barnpsyk brukar vara ett tillförlitiligt ställe, där får barnet diagnosen. Sedan är det inte längre föräldrarnas ansvar utan, samhällets, att ta hand om deras barn. Skandal!!!!Föräldrar har alltid skylldighet. Kanske ansvaret är ännuviktigare i tonåren. Ständigt matas vi med hur unga flickor mår dåligt, de skär sig, svälter sig till döds med mera. Min fråga är då har vi en familjepolitik som gynnar familjer eller likställer föräldrarnas möjligheter att ta hand om sina barn? Jag vill bli Familjeminster så jag kan driva frågorna.

Inom socialförs området är det rehabilitering som motiverar mig till 100 procent att fortsätta jobba. Och sist men inte minst pensionsfrågan !? Jag säger inte mer utan tar någt helt annat; nu gäller det att få så mycket som möjligt till pensionärerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0