pensionärer och pensionärer

I dag på förmiddagen har jag invigt SM i boul för pensionärer (SPF:are). Det är viktigt vilken organisation man har betalt medlemsavgiften till. Ska man spela SM ska det vara rätt. Men, jag såg några katter bland hermelinerna. Det fanns PRO:are och titta och det fanns dubbelmedlemmar som ju fick vare med och spela. Det verkar ju lovande att man kan vara så aktiv, vital och ha så roligt när man blir pensionär. Ett nytt liv efter 65. Det borde alla yngre tänka på så man inser att det gäller att samla pensionspengar. Ungdomar skaffa pensionsförsäkringar och jobba för det ger pengar när man blir pensionär.

Nu hoppas jag att Maud och polarna förmår att fixa mer pengar till pensionärerna än vad som varit föreslaget hit tills. Det är ju budget förhandlingar på Harpsund i helgen och mer pengar till pensionärerna önskar jag.

I går var en kanondag. Lyssnade på Totte Wallin vid invigningen av den nya Djurkliniken i Enköping. Var på bryggfest där vi bjöds på svenska kräftor i en sagolikt vacker miljö med kanonroliga människor. Fick då höra att miljö och hälsa överträffar sig själva. Man bedömmer inte alla lika. För vissa räcker det att visa foton på hur man gräver när man ska fixa avlopp. Andra får 5.000 kr i böter för att man visar foton, gräver nya hål men missar att kalla ut en besiktnigsman. Skandal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0