Det är mycket nu

Oj vad det händer grejer nu. Äktenskapsbalken, fildelning, Obama som president och jädra bra opinionssiffror för alliansen. Dessutom har jag varit en vecka i Spanien med min dotter, 19 år. Det är en förmån att få vara ensam med henne i en hel vecka utan killar som hänger i klasar, ialla fall tycker mamma det, och en mobil som ringer oavbrutet.

Bra att Obama blev vinnare. Han kommer att lyckas är jag fullkomligt övertygad om. Med lyckas menar jag att införa ett nytänk i det stockkonservativa USA.

Äktenskapsbalken måste göras om för att spegla hur samhället ser ut idag. Även om vi inte vill, eller vill, så lever vi inte som för 20-30-40-50 år sedan. Vi lever nu och ser framåt inte bakåt. Kön är en benämningav en egnskap inte ett ord för hur vi ska leva.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0