Tobak är livsfarligt

I går var jag på torget vid ST Per i Uppsala. Visst kände jag mig lite ringrostig att stå på gator och torg och prata med folk. Det var ju trots allt 2 år sedan. Men det var roligt. Bl annat träffade jag en dam som pratade sig varm för att vi måste minska tobaksberoendet bland ungdomar. Hon har rätt. Fortfarande börjar 17.000 ungdomar röka varje år. Och de flesta är tjejer.Hon föreslog att man skulle införa licens för försäljningställena. En himla bra idé tycker jag för då kunde licensen dras in om man missbrukade och sålde till minderåriga. Vilket verkligen förekommer. Jag skriver en motion om det.

Träffade också en kvinna som inte kunde förstå att opinionssiffrorna för alliansen var så låga. Kan inte folk förstå att det är bra för dom med lägre skatter och mer pengar i lönekuvertet, sa hon. Det är tungt med opinionssiffrorna. Tror inte riktigt på dom.

Har inte varit på Oktoberfesten i Enköping. Men det har alla mellan 18-25 och några lite äldre också har jag hört.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0