Klimatdemonstration

Bilderna nedan är från klimatdemonstrationen i Uppsala i går, lördag. Det var 215 personer som gick i tåget och ibland alla fanns givetvis Centerpartiet representerade. Vår 2 grader rolluppen prydde Stora Torget och vi delade ut alla knappar vi hade kvar och bad alla gå in och skriva in sina namn på hemsidan. Ärkebiskopen Anders Wejryd och Fotografen/författaren Mattias klum talade.

Det var andra gången i mitt liv som jag demostrerade. Förra gången var för drygt 30 år sedan då jag som socialhögskolestudent protesterade mot "Stoppa, stoppa U68". Vet inte exakt vad det var men det rörde skolan. Demonstration är inte något för mig. Men i går tyckte jag att jag gjorde nytta, det känns som viktigt.

Tovanlovan kommer hem på tisdag. Hon längtar hem, visst är hon gullig. Borta bra men hemma bäst, än så länge. Jag tillbringar veckan i Sthlm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0