Härskarteknik

I förra veckan när vi debatterade interpellationen om flyget i Uppsala aktualliserades härskartekniken. Försvarsministern tilltalade Cecilia Wikström och mig vid förnamn men männen som var med tilltalade han
med för- och efternamn.

Vi vände oss till Talmannen efter debatten och kände oss kränkta. Jag tog det som att ministern inte kunde svara på våra argument för flyget i Uppsala och därför ville han negligera oss, förminska oss. I dag har SvD kontaktat mig då det tydligen behandlats av Talmannen. Bra! Det är lång väg kvar till ett jämställt Sverige. Tråkigt att konstatera.

Kommentarer
Postat av: Brett

Hej Solveig!



Enligt Riksdagens protokoll sade du i samma debatt följande:

"Jag vill, precis som Mikael sade, att det ska handla om Sveriges bästa i det här sammanhanget. Det är oerhört viktigt att poängtera."



Är det också ett tydligt exempel på en förminskande härskarteknik, eller bara en miss från din sida? Hur ska man veta vad som är vad?



mvh



Brett

2009-03-01 @ 20:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0