Arga insändare

I dag är det tre insändare i EnköpingsPosten som har synpunkter på detta pensionärsliv. En säger att man ska gå Upplandslededen. Ett himla bra tips för alla både ung och gammal, fattig och rik.

Den andra undrar om jag tror att pensionärer klagar i onödan. Det är ju tvärt om jag vill ju fokusera på och visa att garantipensionärer har det knappt. Jag vill ju få alla i Alliansen i Riksdag och Regering att avsetta mer pengar till de pensionärer som har den lägsta inkomsten.

Den tredje trodde att jag var förnuftig och att jag skulle lyssna istället. Det har jag ju gjort men det har ju inte hjälpt att få något praktiskt resultat. Garantipensionärerna har ju inte fått mer än 500 kr tack vare skattelättnaden, Det räcker inte. Dessutom vill jag med detta visa att pensionärer inte är en enhetlig grupp. Vissa nkomstpensionärer har det jättebra och tvärt om med garantipensionärerna.

Vill ni garantipensionärernas bästa klaga inte på mig säg istället bra, lyssna på Solveig, se själva hur lite pengar det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0