Första dagen som pensionär

Oj, det går åt en himla massa tid att fundera över hur allt ska gå ihop. Vad ska vi äta ?, har jag råd att hämta ut min medicin?, om vi ska ha främmande vad kan vi bjuda på?, tänkte åka till min svärmor nästa helg - har vi råd med det?
Vi ska bara pröva detta i 2 veckor. Om vi skulle ha det så här jämt kan man lungt förstå att man ständigt gick och oroade sig, funderade och försökte hitta lösningar.

I går var jag ordförande på ett årsmöte för en sommarstugeförening och Toots spelade en golftävling. Var med min dotter till Västerås. Hon köpte ett par nya långbyxor och bjöd mig på chailatte. Jag gjorde alltså inte av med några pengar. För jag tänkte givetvis på det. Annars hade det nog blivit en jumper eller något! På kvällen var hela familjen på Golfklubben på fest. Ett stort hål i plånboken.

Kommentarer
Postat av: Annika

Tack för att du tar dig tid att känna dig in i människors verklighet. Gå till Apoteket så hjälper dom dig med en avbetalningsplan. Snälla, gör det. Snälla lev dessa 2 veckor fullt ut. Bära, bära maten hem.

Jag önskar av hela mitt hjärta att ditt initiativ sprider sig till kollegorna. Utjämnande lösningar kan ju inte komma i fråga. Men nu har jag funderat och kommit fram till att om en reform sker via EU så kan väl ett utjämningsbidrag vara något för framtiden. Jag menar Bönderna får skattepeng mot ansökan och det kommer generera otroligt mycket arbete i hela EU-regionen. Som ett fyrverkeri i företagsamhet där Sverige kan visa fördelarna med hushållnära tjänsters skattereduktion. Tack igen. Jag känner att det här kommer att bli bra.

Vill bara tipsa att: Ärtsoppa är billig mat. Det går att äta till lunch och det går man sen av under inköps turen mellan de olika erbjudandena. Har du upptäckt din nya lektyr? Tejpa över "ingen reklam" så slår du fler flugor.



Ta detta med glimten i ögat.



Det är hjältemodigt av er båda att ta några veckors praktik i verkligheten och se. En feminista som mig la tid och energi på denna text till dig...

2009-07-05 @ 18:56:56
Postat av: Britt-Louise

Mycket intressant experiment - jag önskar lycka till! Själv är jag nu arbetssökande, så jag behöver inte experimentera, jag bara är. Men tog några dagar i Almedalen först, och skymtade dig i brådskan.

Kommer att följa dina kommentarer, för detta är het politik bland vanligt folk.

2009-07-05 @ 19:28:46
URL: http://brittlouise.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0