Pensionera dig från politiken

Så skrev en insändare i Enköpingsposten idag. Han tyckte jag var löjlig som skulle leva som pensionär i 2 v. Det var inte på riktigt och det var så dumt så han tyckte jag skulle sluta som politiker. Tycker han skulle sätta sig in i hur det är att vara politker!!!!

Jag har sagt att det inte är vetenskapligt neutralt. Men jag har redan insett att lyssna på pensionärer och studera siffror inte är lika bra som att testa praktiskt. Pensionärerna som jag pratar med är ofta de som har det betydligt bättre än garantipensionärerna. och statistik vissar bara genrellt hur det är.

Har just pratat med Maj-Britt Waghorn, Frivilligcentralen i Enköping, som hjälper mig och andra pensionärer med att berätta vart man ska vända sig med frågor. I dag ska jag försöka få veta vad mina kostnader för hemtjänst, matleverenser, medföljare till sjukhus med mera innebär. Får jag och min man bo kvar i huset, får vi hela huset städat, hjälper man mig med duschen med mera????????????

Kommentarer
Postat av: Jenny K Larsson

Nu har jag länkat dig från min blogg, så några av mina läsare kanske kikar in.

Jag tipsar nere ifrån Enbärsgatan om att gå ut i landet och plocka lite bär och koka sylt, det pyslar jag med idag. Det måste ju vara ekonomiskt och bra!

:)

2009-07-07 @ 11:38:48
URL: http://wellness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0