Var mitt arbetsätt bra

Idén om att leva som garantipensionär tycker jag fortfarande är bra. Det är lätt att tala om procentsatser och siffror hit och dit en helt annan sak att försöka tvinga sig själva att leva efter siffrorna. Vi i centern har ju stridit för att höja pensionen för de sämst ställda pensionärerna. Alla partier i alliansen har inte hållit med. Vi lyckades sänka skatten för dessa i år men vi  och jag ville att det skulle vara mer.  Nu har jag fått en helt annan uppfattningen om hur det är.

Jag har pratat med hemtjänsten, socialförvaltningen, äldreomsorgen, banken med mera och och fått en bättre insyn än jag hade även som kurator. Det gör skillnad har jag lärt mig, att veta vad man pratar om. Så viss har dessa veckor givit effekt. Nu återstår bara att se hur framgångsrik jag är i budgetdiskussionen. Jag behöver verkligen ha hjälp från oppinionen. Inte säga att det jag gjort varit fel utan att det visar att det finns pensionärer som behöver mer än andra.

Fortsättning följer.....................

Kommentarer
Postat av: Jesper

Hej Solveig! Jag tycker att det var ett bra intiativ av dig att genomföra denna prövning trots att det inte kan komma upp i en "äkta" pensionärs vardag. Men du kommer närmare. Du borde hänvisa till din blogg till de som klagar i EP.



MVH Jesper Englundh 17år

2009-07-18 @ 01:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0