2grader.se

I går var jag i ett regnigt Uppsala i 3 timmar tillsammans med Marcus, Anne, Åsa och fixade namnunderskrifter för 2 grader kampanjen. Vi fick ihop drygt 200 namn. SAAB i Enköping sponsrade med en miljöbil. Saab 9-3 Bio Power."Att köra miljömedvetet är ett rent nöje" som reklamnen säger. Man ska alltså köra med etanol i stället för bensin.
Det flesta var det inga problem med att få att skriva på men många visste inte vad det var för miljökonferens i Köpenhamn. Men med lite förklaring så visste man. De som var lättast att få underskrift ifrån var småbarnsföräldrar. Rätt, eller hur, det gäller ju framtiden och våra barn rätt att växa upp i en värld där miljön "finns kvar". 
Gå in på http://www.2grader.se/ och skriv under uppropet.
Visst är det ett bra initiativ.

I dag har jag målat i källaren. Det blir så himla rent och fint med lite ny målarfärg. Riktigt roligt. Men det känns som jag konkurrerar med Rot-avdraget och alla hantverkare. Men dom har ju jättemycket jobb så jag kanske bara avlastar. Vad tycker ni om Rot- och Rut-avdragen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0