Företagsamma Uppsala

Det blev en bra artikel i UNT http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=3-AV_ID=984592,00.html?from=puff efter mitt besök där i går. Himla bra diskussion med företagarna som hade synpunkter på en det ena och en det andra.

Var på Läkarförbundet i går kväll och det var positiva omdömen om Sjukförsäkringsreforemen och Rehabkedjan. Uppriktigt sakgt trodde jag inte det. Men det ansåg att det hade blivit en tydligare lagstiftningen och därmed en bättre behandling av patienter. Det önskade ett bättre samarbete med FK även om de sa att de kommit en god bit på väg. Mer återstår i deras gemensamma ansvar att fatta riktiga beslut och där ska ju läkarintygen vara viktiga. Dessutom fick vi väldigt god middag och diskussionerna forsatte livligt runt matbordet.

I dag har Solveig Zander sprungit runt Djurgårdsbrunnskanalen. Jobbigt men gud vad jag är nöjd nu. Det bästa som kan hända är att det blir något av min föräldraartikel så vi får bemöta överförmynderiet runt föräldraledighet som s har beslutat och folkpartiet har förslag på. Låt föräldrarna bestämma själva vem som ska ta hand om barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0