Äldrepolitik blir min framtidi

Nu har Våra partiledare utsett de grupper som ska forma nästa mandatperiods politik. Jag har fått en av de viktigaste områdena att jobba med. Jippi!

Alliansarbetsgrupp för äldrepolitik
Arbetsgruppen ska ta sin utgångspunkt i att alla ska ha rätt att åldras med värdighet – känna trygghet, gemenskap och delaktighet med samhället i övrigt. Gruppen ska fokusera på större valfrihet och mer självbestämmande, högre kvalitet i vård och omsorg, effektivare hälsofrämjande insatser i till äldre, äldres delaktighet i samhälle och arbetsliv, äldres ekonomiska förutsättningar, ökad trygghet i vardagen för äldre, anhörigas och den ideella sektorns arbete för äldre samt äldre med invandrarbakgrund.
Arbetsgruppen leds av: Maria Larsson (KD)
Övriga ledamöter:
Gunilla Carlsson (M)
Solveig Zander (C)
Barbro Westerholm (FP)

Kommentarer
Postat av: tove

Jag är så stolt över dig mamma

2009-10-13 @ 13:27:39
Postat av: Cili

Bravo Solan! Nu kan jag/vi fortsätta åldras utan oro...du kommer väl att jobba med kollektiv tänket...eller?

Kör hårt, jag tror på dig!

2009-10-13 @ 17:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0