Cancermotion

I morse hade jag och Kennet Johansson och Anders W Jonsson ett möte med cancerförbunden. Det finn ca 10 olika. Jag har skrivit en motion om att man ska se över statsbidragen till dom. För reglerna är så konstiga så föreningar med jättesjuka personer hinner aldrig bli berättigade till statsbidrag. Personerna dör helt enkelt. Men dessa föreningar spelar en himla viktig roll både för patienterna som får stöd av varandra och för oss som ska fatta bra beslut och behöver fakta.

Fick himla mycket beröm för min motion kul!. Nu gäller det bara att få igenom den i Rd. Skam den som ger sig.

Tänkte åka hem tidigare i dag men ju ska jag åka hem med 18.37 tåget. Det har varit väldigt mycket om pensioner idag. Vem i hela friden kom på den befängda idéen att kalla pensionrna för "uppskjuten lön". Den människan måste vara totalt oinformerad om hur vårt pensionssystem fungerar.

Tovan skulle springa på springbandet och jag ska springa till tåget. Hem till Toots och förberedelser till i morogn då Heby kallar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0