Annons

Nu börjar valrörelsen kan man säga. Jag sätter in min första annons i Upplands Nyheter. Det är totaldistribution i Enköping denna vecka och då är det ett bra tillfälle att visa att jag finns. "Din röst i riksdagen för bättre pensioner" är temat. Det är ju sant för om det är något jag verkligen jobbat för så är det pensionerna. Var för övrigt en bra insändare i UNT i går, om jag får säga det själv. http://www.unt.se/debatt/fler-i-jobb-ger-hogre-pensioner-922081.aspx  Dessutom tänker jag fortsätta jobba för det om jag får förmånen att fortsätta i riksdagen efter höstens val. Jag behöver ju kryss för det även om jag står på första plats på Centerns riksdagslista.

Senare i dag ska jag träffa en Företagshälsovård. Vi har ju gjort förändringar så de har fått ett större ansvarsutrymme till nytta för alla anställda och arbetsgivare. Vitsen är att man ska komma tillbaka till jobb så fort som möjligt och då behöver man rätt stöd och behandling.

I kväll kommer ca 25 centermedlemmar från Uppsala län till mig i Riksdagen. Ett digert program så de ska känna att de får påfyllning av centerbudskap.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0