Stupstocken = hugga huvudet av

I dag är det en särskild socialförsäkringsdebatt igen. Den är som vanligt begärd av Sossarna. Denna gång handlar det om att man inte får en individuell prövning av sitt ärende hos Fk. Det är ju vad man får, individuell och personlig prövning. Ingen är den andra lik. Men, givetvis och beklagligt nog finns det handläggare som gör fel. Jag vill hävda att de är undantagna. Önskar jag kunde hjälpa alla dessa som kommer i kläm. Men det blir inte bättre av att man som sossarna gör detta till en regel utan undantag.

Dessutom säger sossarna att när man blir omförsäkrad till Af då hamnar man i stupstocken. Arbetsförmedlingens personal ska med andra ord hugga huvudet av folk som kommer till Af. Förskräckligt. Skrämselpropagande som går för långt. Sköra människor blir ju vettskrämda och det måste väl nästan vara straffbart.

Ska ta dagens debatt och förklara att det är sossarna som fått folk att hamna i den situationen och det borde det vara "kännbara straff" för.........................

Ska få besök av Sontaföreningen från Enköping i kväll. Det ska bli jättekul. 16 trevliga damer som ska äta med mig i Rd och sedan ska jag visa runt och berätta om byggnaden, konsten och vad som händer i Rd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0