En vecka som är en del av mitt liv


Förra helgen läste jag betänkanden för på torsdagen skulle det vara debatt på hela Socialförsäkringsbudgeten för nästa år. Åkte skidor i arla morgonstund och sena kvällen. Behövdes pannlampa så dax. Målade köket, som börjar bli riktigt fint.
På måndagen tog jag paus från betänkandet och tittade och lyssnade på lucia. Först hos Tygis och sedan på kvällens Rotary. Himla fint!


Tisdagen var det Julfest med Centerpartiets Ro, Rd och Dep. Jag ingick i festkommittéen så nästan hela dagen gick åt till fix. Vi var på Hasselbacken och Maud häll ett himla fint jultal. Hon önskade oss en bra ledighet för det skulle hon ha. Pigg och utvilad med massor av energi skulle hon komma tillbaka och hon lovade nya spännande uppgifter för oss. Det skulle bli mycket jobb sa hon och jag tror henne. Snacka om att inte ge upp hon förtröttas aldrig.

Onsdagen lyssnade jag på riksdags och slottskören under ledning av Centerpartiets stolhet Ulrika Carlsson från Skövde. Vackert!


Hade fint besök på rummet. leif Zetterberg som ger mig nya uppgifter och idéer. Man bara älskar den mannen.
Han har synpunkter på hanteringen av migrationsärenden som gäller uppehållstillstånd för arbete.
Ska skriva en fråga till Migrationsminstern.

Debatten på torsdagen varade i ca 9 timmar i följd. Efter en sån kraftansträngning är man helt utlakad. Det gick bra. Jag menade att en anledning till att inte bristerna i sjukförsäkringsreformen är finansens fel. Anders Borg håller för hårt i pengarna eller prioriterar dem på andra ställen. Tänk om Centern fick bestämma mer.......

På fredagen var jag i Uppsala och besökte Drivhuset och träffade Catarina Deremar. Kul att träffa henne hon är toppen. Lördag och söndag fortsatte med köket som nu börjar ser klart ut. Skidor förstås men det är jobigt att öka när spåren drivit igen. Var på enköpings stora torg och lyssnade på menifestationen mot våldsdådet i Sthlm.Det var vänskap utan Gränser som fixat demonstrationen.

I dag när jag gick till Riksdagen tog jag ett kort på de tappra killar som hela advent stått där med sina grejer. Gotlländska specialiteér kunde och kan köpas. Laddar nu för 2010 års sista votering.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0