Fernandos och stripad bil



I dag bjuder centern på momsen till matgäster hos Fernandos i Enköping. Mellan 11-13 ses vi där.

Det var ett mycket bra samtal med krogägare i Uppsala i går. Ett 20-tal lunchgäster blev glatt överraskade när det fick 15 kr rabatt på lunchen. Det motsvarade momssänkningen på den resturangen. Krogägarna som vi träffade på Magnussons i Uppsala sa att en sänkning av momsen skulle kunna innebära mer personal, ytterligare förbättringar på restaurangen eller på fler resaturanger, nöjdare gäster och ja bättre länsamhet för företagaren. Himla god spätta åt jag, Roland och Stefan. Kan rekommenderas. 

Måtte de andra i Alliansen inse att sänkningen av momsen på krogar och frisörer kommer att ge lika mycket jobb som Rut och Rot har gjort.

I dag ska jag ser till att Bilforums bil som Affe lånat mig i valrörelsen ska bli stripad med Solveig Zander och varför man ska rösta på mig och Centerpartiet. Bilforum är den bästa bilfirman i Mälardalen. Det är bara att välja vill man köpa en bil i Enköping gör det eller i Märsta eller Kungsängen - det är du som väljer.

I kväll åker Tove till Kristianstad och grattar Leu som fyller 22. Hon jobbar sent i kväll men tänker hinna med planet till Ronneby. Själv tänker jag se på "byggaom programmet" med Ernst. Det är sommar tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0