8 mars och Teliapappan.

Tänk att det är 100 år sedan Internationella kvinnodagen proklamerades. Mycket har hänt sedan dess men otroligt mycket återstår. Ska idag dela ut en tårta - guldklövertårta med tillhörande diplom-  till Karin Sömmare, en kreativ kvinna som gått från klarhet till klarhet och gör det mycket bra. Hon finns med sin verksamhet, affär, här i Enköping.

Det är viktigt att gör jobbar för mer mämställdhet i vårt land. Men det är värre på andra ställne och det värsta är nog i krigszoner. http://www.dn.se/opinion/debatt/eu-och-sverige-maste-agera-mot-overgreppen-pa-kvinnor-1.1057308  Läs detta och ni håller med.

Teliafilmen på TV ska upphöra. Tråkigt tycker jag. Har skrivit under att jag tycker den ska vara kvar. Det är roligt när Tv har annat än såpor som man lär sig leva med. Teliafilmen är snäll, barnvänlig och familjär. I många scener känner man igen sig. Dessutom gillar jag Teliapappan, Roland Nordqvist,  han är en kreativ man med många strängar på sin lyra.

I dag är det en underbar vinterdag igen. Jag tog en jogginrunda innan jag satt mig framför datorn. Tittar nu ut över kritvita åkrar som badar i solsken. Kan man ha bättre utsikt från sitt kontorsfönster?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0