Regelförenkling för företag

Har idag varit på en LRF debatt. Tack vare Claes Västerteg, C. Riksdagsman och v ord i MJU, klarade jag mig riktigt bra. Han har matat mig med info denna vecka. Bäst är jag när jag får prata om företagande och förenklingar och förbättringar inom sociala trygghetssytemen. Det är min hemmabana.

Men att förenkla revisionsplikten det är bra.

Revision ska bli frivillig för majoriteten av aktiebolagen i Sverige. Minskningen av den administrativa bördan för aktiebolag kan beräknas till 2,5 miljarder kr.
Reformen utgör sannolikt den största regelförenklingen för aktiebolag någonsin.

Nu laddar jag om för att åka till norrra Sverige, förlåt mellansverige för det är Ramvik och Sundsvall. Kommer hem i morgonkväll och då bär det av på Företagargala - direkt.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0