Flygplats och Kungen

I morse på Rotary blev jag påmind om att 1945 fanns det långt framskridna planer på att etablera en ny internationell flygplats i Grillby på Villberga åkrar. Bränsle skulle forslas från Mälaren vid Kungs-Husby. Vilken tur att Arlanda hamnade där det hamnade för hur hade vår lilla idyll till stad sett ut då? Vi som är landets andra kommun vad gäller åkerareal i landet. Vi hade ju sett ut som Märsta bara höghus och långtidsparkeringar.

Nu har jag träffat en mycket trevlig man som givit mig många goda synpunkter på förändringar som skulle nyttja sjukförsäkringen. Himla bra med engagerade människor.

Slutligen ska jag nu till Marina Design och prova klänning för som ni ser av inbjudan ska jag få gå till Kungen på middag. Inte dåligt! Ja, det är ju inte en middag på tu man hand som ni förstår men säkert träffar jag många intressanta personer som har synpunkter på en det ena och en det andra. Kanske få jag ännu bättre råd om hur sjukförsäkringen kan bli bättre..............

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0