Fyris dagliga verksamhet

I dag har jag tillsammans med HMaria och Anne varit och besökt Fyris dagliga verksamhet. I valrörelsen träffade jag dem när jag var med på en jättebra debatt. Anders, en av de ansvariga, hade himla bra idéer om hur man skulle kunna hjälpa de funktionshindrade att komma ut i jobb. Då fanns inte tiden att lyssna, sätta sig in i och se hur det skulle kunna vara möjligt. Nu fanns tiden och jag som lovat ta kontakt gjorde det.

Anne och Maria och Anders Johansson, Peder Jacobsson och P-O Forsberg. Herrarna bjöd på fika och det uippskattade vi. Framförallt hade de förslag om att kommunen tillsammans med Af och Fk bildade ett Bemanningsföretag som sedan hyrde ut personal, med lönebidrag och personligt biträde. Företagarna som inte vågar ta chasen för det inte vill ta på sig ansvaret för en anställd med funktionshinder slipper de svåra anställningsansvaret men får betala för tjänsten.
Jag ska jobba med det för förslaget är lysande.

Nu ska jag på CKF-träff äta min första julgröt.

 


Kommentarer
Postat av: Arne Wåhlstedt

Är CKF förnyelse att äta julgröt i mitten av november?

2010-11-15 @ 22:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0