Sex punkter om framtiden



Hinner inte ens ha fikapaus när vi i centern planerarar och funderar över hur vi ska jobba den närmaste tiden, d v s de närmaste 4 åren. Vi har 6 punkter som är viktiga och ska vara genomförda till 2020.
- världens bäst utbildade och konkurrensmässiga befolkning
-bland de bästa i EU på tillväxtföretagande
-lägst klimatpåverkan/person
- ekonomisk tillväxt i alla landets arbetsmakrnadsregioner
-bästa folkhälsan
- lika löner/jämställt mellan kvinnor och män
Ovan är några av personalen på riksdagskansliet från den bänk där jag satt.



Kvällen avslutades kl 23.15, då var jag jättetrött men ska den som ger sig, med lite te och smörgås eller något annat att dricka. För min del behövdes inget annat än te jag somnade ovaggad i alla fall. Trevliga polare jag har i riksdagsgruppen och på kansliet. Närmast är det Annika Q, och per Lodenius som står och med röd schal är det Karin Nilsson alla Rd-led.

Efter ytterligare en dag på Sånga Säby och många viktiga beslut om hur vi skulle jobba var vi åter i Riksdagen. Jag intervjuades om vad vi ska göra åt socialförsäkringssytemet för att människor inte ska komma i kläm.Sa till TV4 att vi behöver utbilda Fk-personalen, se till att samarbetet mellan Af och Fk fungerar bättre och ha samma inställning och tolkning av arbetsförmågebegreppet och sist men inte minst se till att vi får en rehabilitering så folk får möjligheter att bli arbetsföra.
Framåt aftonen var vi hungrida Helena och jag och då fick det bli te och kvällsmacka även den dag. Nu är det i Rd:s kaffé. Sen blev det mer motionsskrivande och jobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0