Pendlarmöte Uppsala - Sthlm



I går kväll hade jag och centern inbjudit till en informationskväll för pendlarna Uppsala-Sthlm. Detta beprövade släkte som fått stå ut med både det ena och det andra. Vad ska man göra, kommer tågen att gå i tid, kommer det att gå oftare, kommer det att finnas sittplatser, mm? Ja det är många frågor jag fått från trötta pendlare och när jag svarat att vi har avsatt mer pengar än någonsin för att komma till rätta med det. Ja, då säger dom att ni politiker bara pratar.

Alltså inbjöd jag SJ, produktchef Johan Wadman och Regionförbundets infrastrukturansvarig och bitr dir att förklara vad som ska hända.

2013 blir det bättre då ska SL börja trafikera Uppsala- Sthlm och det innebär att man kan välja att åka med dem eller att åka med SJ och regiontåget. Tanken är att tiden ska pressas till 30 min eller mindre och att tågen ska bli bättre och renoverade. Men, det behövs mer räls och det är skrivet i framtiden. Här har vi lite att göra som politiker och jag kommer att fortsätta dirva den frågan i Riksdagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0