Ridledsseminarium



Med bilden på Eskil och mig och ett sto med föl, när vi var på Säva Ridcenter, ilustrerar jag dagens tema. Det är ett seminarium om Ridleder som vi ska ha tillsammans med LRF, Länsstyrelsen och Bergmansbygden i Norberg. Syftet är att vi ska få igång ett riktigt projekt i vårt län så vi får Ridleder. Jag tror på det som en del av utvecklingen av landsbygden. Många vill rid ute i naturen i flera dagar. Varför kan inte våra bönder och turistföretag tjäna på det. Tänka att få en inkomst på att hyra ut mark för ridleder, fixa rum och frukost till ridentusiaster, fixa käk och vatten till kusarna.

Men innan dess ska jag prata om det som mitt hjärta brinner för. Äldrefrågor och socialförsäkringsystemet och de ska ske i Östhammar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0