Socialförsäkringsförändringar

Måndagen började med att DN-debatt hade en artikel om de förslag till förändringar som vi nu har föreslagit för att förbättra sjukförsäkringen. Bra förslag och mina punkter har kommit med. Jag är övertygad om att de kommer att innebära att färre personer kommer att hamna mellan stolarna.

Var i Skövde på jättebra besök. Träffade företrädare för Af och Fk och en mycket trevlig läkare som hade många goda förslag att komma med. Kvällen avslutades med en modevisning. Ja, det var Centerkvinnorna som ordnade det hela och jag berättade om min älskade sjukförsäkring.

Tåget var försenat så jag kom till Stockholm mellan 24 och oo.30 totalt död. Somnade innan jag lade mig tror jag.
Under gårdagen hann jag med ett besök i Uppsla för att diskutera lokaler för centerdistriktet. Kvällen avslutades med att Toots och jag var ute och åt. Trevlig att umgås med sin man så där en vanlig tisdag.

Dagen idag är en ny dag. Har just nu vinkat av 25 centermedlemmar från Uppssla län. De har lärt sig mer centerpolitik av mina kollegor. Kenneth Johansson, Roger Tifensee, Fredrick Federley och Anders Åkesson. Tack för hjälpen. Själv hann jag ha en debatt i kammaren under tiden. Det var utskottsinitiativet att bevara de personliga mötesplatserna, servicekontren.

Morgonen börjar med ett besök i TV4:s morgon program. Ämne? gissa..................social........rätt!!!!!!!Det är mitt liv de se´.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Jag driver en tv-blogg som heter http://tvminnen.blogg.se

Nu efterlyser jag personer som har någon anknytning till tv:n på ett speciellt sätt som kan tänkas vara med i min tv-blogg. Har du till exempel varit publik i ett engelsk-språkigt tv-program? Äger du ett husdjur som varit med i någon tv-reklam? Var du ett av alfabetsbarnen i fem myror? Eller något annat liknande? Eller så kanske du känner någon person som har en speciell anknyning till tv:n om du inte känner att du har det? Skriv i så fall till mig om detta verkar intressant.

Trevlig dag!

Mvh

2011-04-19 @ 16:50:44
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Augustiris

I enjoyed my visit. Greetings from Germany

2011-11-17 @ 08:48:11
URL: http://augustiris.bloghandler.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0