Decembermörker

img_9583 (MMS)

Så här ser man det från mitt rum i Riksdagshuset. Man ser ner på Stallkanalen och Riksdagshuset. Det går förvånansvärt bra att jobb i mörkret för innen binner adventsstakten och flitens lampa. Har skickat en "skinkartikel" till EP. Hoppas den kommer in innan jul. I morgon är det sista voteringen detta År - förmodligen. På onsdag ska jag till Migrationsminister Billström tillsammans med Fp och Kds representaner. Förhoppningsiv ska jag också besöka några familjer vars apatiska barn inte mår bra. Har i dag försökt få tag på FK:s ansvarig för serviceplatserna. Man ska lägga ner 50 av 100 som finns runt om i vårt land. Dessa platser inhyser en dator och blanketter som rör Fk. Man kan få hjälp att fylla i blanketterna men det finns ingen handläggare från FK i dessa lokaler. Det är nämligen ett samarbete med Af och Polisen och kommunen. Jag försöker nå henne i morgon för att kunna diskutera vilka andra åtgärder man kan ta. I morgon sk jag boka biljetter och hotell till Reykavik. Kenneth Johansson, utskottsordf i SUU och jag ska åka dit i januari. Ska bli intressant att höra hur de har löst socialpolitiken under deras tunga ekonomiskakris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0