Fikar på Tammerfors i Enköping med mamma o...

img_2384 (MMS)

Fikar på Tammerfors i Enköping med mamma och dotter. Det var många år sedan. Trevligt !. Ser en ödetomt som PEAB inte vill göra något med. Stadens hotell låg här vid torget som ett pampigt gammalt hus som påminde oss om svunna tider då herrar i hög hatt gick på statt och åt lunch. Det var stans "högdjur" med grannen Dr Westerlund i spetsen. PEAB ville inte rädda huset och de fick som de ville. De visste att det krävdes utgrävningar innan man kan bygga nytt. Men man vill inte betala det som det kostar. Ja, så står då denna grop mitt i stan som ett minne av hur det går när man inte vill följa regelverket. Det skulle inte bli en grop, det skulle inte bli en ödetomt, det skulle inte bli.......Tiden får utvisa vad det blir. En sak är säker - något vackert gammalt hus kommer aldrig mer att finnas vid Stora Torget i Enköping vilket jag kan beklaga.


Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag tycker att du har en skitfin sida! Har du tid så slå även ett öga på min :).

2012-01-12 @ 23:47:59
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: Fredrik Eriksson

Fler fikaställen i Enköping hittar du här.....eller varför inte utanför stan dit PEABS klor ännu inte nått

2012-01-20 @ 12:37:11
URL: http://www.ienkoping.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0