Ny dator - framsteg i Centerpolitik



Hjälp jag har fått en ny dator. Allt är nytt ikoner, ställen att trycka på och rutiner som man klarat utan att titta. Men jag får nog lära mig detta också. Redan, efter 1 tim, upptäcker jag att det här fungerar bättre. Fick ju till och med in en bild på bloggen. Kan nog snart kalla mig Tekniska Solan. Ska kanske ta och anmäla mig som helpdesk.
Hi, hi, hi.

I dag har Regeringen äntligen gått med på Centerns förslag om att möjliggöra för företag att starta verksamhet i utsatta områden. Skulle vara kanonbra för Gottsunda (som redan har Gottsunda factry i Uppsala och även Stenhagen i Uppsala) om företagen fick lägre arbetsgivaravgifter. Vi i centern drev detta stenhårt i valrörelsen och nu ska Regeringen tillsätta en utredning för att se hur det skulle bli möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0