Pensionsöversyn

Ja, det gäller inte min pension, även om den blir allt viktigare. Är ju inte oceaner av tid till det är dax. Men det gäller väl även här att leva som man lär. Arbeta till långt över 65 så jag bidrar till pensionspengar för hela kollektivet.

Vi (pensionsgruppen) ska se över Ap fonderna och hur vi ska få mer pengar i dom. Inte en massa kringkostnader som tar pengar från pensionsutbetalningarna. Hur ska det bli, vilken väg ska vi välja? Dessutom är det skrämmande att det kan variera så himla mycket på våra pensionspengar som vi själva får placera. Vi måste garantera att de åtminstone in blir minus för folk i ppm-karusellen. Som vanligt är det kvinnor som är de stora förlorarna. Tacka för det då vi är den grupp som tjänar minst men kanske också de som har minst intresse av att jobba med pengar. Fördomar?
Centerkvinnorna har ett mycekt bra förslag och det är att hela pensionsavsättningen ska kunna delas mellan makar. Inte dumt men det är inte möjligt i dag.
Dax att se över det.

Den senaste tiden har jag varit på resande fot och ägnat mina dagar till socialförsäkringen. "de ä mitt liv de sä" sa inte Monica Zetterlund så? Tror det och jag bodde på hennes hotell i Hagfors här om natten. Var först i Årjäng och sedan i Hagfors och samtalade med personer från Årjängs kommun, Af, Fk och centerpolitiker. Deltog i Värmlandscenters stämma och fick förklara socialförsäkrigsreformen till nytta för kommande diskussioner mellan centerpartister och personer som ifrågasätter reforemen. Jag bara älskar det.

Visst hann jag hem till Enköpings företagargala i går kväll. Inte missar man det. En mycket trevlig kväll och givetvis var det rätt företag som fick utmärkelser.

Kan ine bidra med bilder klarar inte det med min nya telefon. Ska fixa det så fort jag kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0