Radio Fyris i Uppsala



Vilka fina och bra reportrar det finns på Radio Fyris, Andreas och Sebastian. De är helt enklet suvärena. I dag har jag varit i Uppsala hos dom tillsammans med Tomas Eneroth och haft en debatt om personer i daglig verksamhet, de som har aktivitetsersättning och varför inte funktionsnedsatta får riktiga jobb. Kolla får ni se och höra.
http://www.radiofyris.se/index.html 

Bra diskussion om ett jätteviktigt ärende som jag verkligen vill förändra. Företagen måste ge ungdomarna en chans. Skolan måse ändras och särskolan kan inte vara lösningen då det i själva verket är inlåsningen i ett ständigt utanförskap. Jag menar då att leva på ersättningar från Fk istället för att ha en lön. Utmaningar finns det gott om.

Måste också berätta att jag gjort ett PPP själv. Är stolt som en tupp och tycker själv att jag är ett tekniskt orakel........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0