Veckan höjdpunkt



Dessa två damer kom till mig i riksdagen i går. Jenny K Larsson och Linda Liljestrand är verkligen jätteroligt att träffa. Kul att få höra lite om vad de gör och annat skvaller. Tur att dom finns när Tove inte är här.
Innan de kom hade vi haft Pensionsgrupp och där ville S och M figurera ensamma när de informerade media om att vi beslutat om att svenska folket måste kunna ha lättillgänglig information om vilken pension de kommer att få. Redan innan mötet hade de i DN intervjuats om vad vi skulle besluta om. Konstigt att 3 partier lämnas utanför.

Nu är i allafall förslagen ute om förbättringar i sjukförsäkringen. För sent tycker jag fortfarande, men jag styr som sagt inte Sverige vilket jag beklagar. Resultatet av det märks här bl a. Remisstiden utgår den 1/7 och jag hoppas många som vet och kan lämnar synpunkter så det blir bra nu eller i alla fall bättre.

Kommentarer
Postat av: Linda

Tack för att du tog emot oss Solveig :)

2011-05-19 @ 20:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0