Alliansmöte och Bönder

Fattar inte att jag glömde ta kort när jag var på Alliansträff i Bålsta. Vi var i Familjen Erikssons "ladugård" i Brunnsta som i övrigt används väldigt ofta som konferensanläggning. Himla bra ställe. Demokratifrågor, ekonomi, hur bygga och utveckla kommunen och äldre frågor var ämnen de kunde börja hantera tillsammans. Ska bli spännande att de vad det hela leder till. I övrigt upprörs jag fortfarande av att bönderna ska betala tillbaka ersättningar de fått i form av gårdsstöd. Blanketter de fyllt i enligt våra myndigheters rekommendationer som man sedan hara godkänt och betalat ut pengar för. Nu flera år senare ska man betala tillbaka. Det är inte klokt, så här kan man inte behandla företagare. Tog upp det med företrädare för Landsbygdsdepartementet på gruppen i tisdags. Man skyller på EU och jag vägrar hålla med. Svenska staten måste stå för detta för det är ju faktiskt våra myndigheter som förlett bönderna. Oacceptabelt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0