Invigning av HjälpmedelsInstitutet

img_2018 (MMS)

I går var jag med när Hjälpmedelsinstitutet invigde sina nya lokaler. Det är en otroligt viktig verksamhet att utveckla och ta fram hjälpmedel. Det gäller dessutom att medverka till att hjälpmedlen används på rätt sätt och att man vet av att de finns. Våra kommuner är inte helt ok på det. Tänk om man visste vilka fina hjälpmedel som finns för att underlätta undervisningen om man ser dåligt, hör dåligt, har koncentrationssvårigheter med mera, med mera. Det finns utveklingspotential vill jag lova. Jag är ledamot i HI:s styrelse ett himla spännande uppdrag. Lite tillbka till rötterna med tanke på Barnhab på Västerås Lasarett och Rehabforum på Lasarettet i Enköping. På gruppen i går bestämde vi att vi vill att den enskilde ska ha rätt att ta del av sina personliga handlingar som finns i Stasi-arkiven. Ett viktigt ställningstagande. Annie var där och sa att hon hade haft en mycket bra dag i Enköping på sin första Framtidsresa. Roligt sa jag som visste att när Urban, Sören och Arne fixar något så blir det bra. När sedan Sparbanken, den bästa banken i världen, erbjuder sina tjänster då är det bara för bra. I dag har jag träffat FK:s utredare som ska ta fram förslag på hur kontakten och kommunikationen mellan oss i Riksdagen och myndigheten sak bli bättre. Ett mycket bra initiativ och jag hade synpunkter framför allt på hur jag direkt kan ringa en person och få svar på mina frågor. Kan inte sitta i kö i dagar för att få en enkel förklaring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0