Julen är inte klar ännu....

img_4062 (MMS)

En gran något på sned men julen är på G i alla fall men inte riktigt klar i Kungsträdgården. Såg den i dag när jag var på väg till FK eller rättar ett LFC för söderort i Stockholm. Träffaden fler mycket kunniga och engagerade medarbetare som bidrog till att jag uppskattade besöket. det hela var föranlett av att jag uttryckt mig kritiskt över hur handläggarna hanterar sina uppgifter. De ville förklara för mig hur det går till. Visst förstår jag och inser att handläggarna på FK inte har ett lätt arbete. Men det är ju de som fattar besluten alltså är det dom som får kritiken. Brister i beslutet beror ju inte på dom utan på någon av alla andra som är inblandade. Man jobbar med samverkan mellan olika myndigheter så som AF, Vårdgivare, Kommunernas olika verksamheter, företag och det är inte bara en av varje det är många och på varje ställe finns många asntällda. Otydlighet i vilket ansvar som ligger på var och en är ett problem som jag tog med mig. Alla behöver mer utbildning i vad som ska tydliggöras från respektive inblandad för att beslutet ska bli rätt. Bemötandet är en mycket viktig fråga och kommunikation är svårt, det vet vi alla. Här jobbar man på det och att få en tillämpning som är lika över hela linjen. Begreppsförvvirring råder också. Fortfarande använder man sig av benämningen förtidspenison. Det avskaffades för 11 år sedan nu heter det aktivitetsersättning eller sjukersättning. Hur svårt ska det vara? Spännande besök!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0