Arbetslöhetsersättning

I dag har hela dagen inneburit jobb med den parlamentariska socialförsäkringsutredningen. Himla intressant o spännande. Jag är faktiskt med och skapar historia. Men jag undrar om vi kan enas??? Ska vi ha sökmöjligheter eller ska det vara arbetad tid eller ska det vara inkomst eller. Ja det är inte lätt o vem ska ha hand om det hela och hur länge ska man få ersättning och vad ska vara golvet och vad ska vara ersättningens tak? Mycket är det. 
Innan jag åkte hem träffade jag tre pers och fick feed back på Centerkvinnornas förslag till jämställda pensioner. Det börjar arta sig. 
Annorlunda att vara i Riksdagen en måndag. Det är ganska tomt då. Jag var ensam i min korridor. 


På bilden riksdagskpmpisen Göran Lindell som jag var till Sydafrika tillsammans med. Vi besökte bl a Robbyn Island där Mandels suttit fängslad. Träffade en av Mandelas nedgångar som nu var guid i fängelset. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0