Möte o möte

I dag har jag haft förbundsstyrelse med Centerkvinnorna. Partistyrelsen hade också sammanträde o la fast valprogrammet. Får säkert en uppdatering om det i morgon på gruppen.

Jag fixade så att Centerkvinnorna höll till i riksdagshuset i dag. Det var jättebra att ha lite luft och inte sitta som sardiner i riksorganisationens lokaler. 
Vi pratade om förslaget till programmet för jämställda pensioner. Blev godkänt! Det är jag som har lett en grupp som tagit fram förslaget. Nu ska det ut till Centerkvinnornas avdelningar o genomgå en remissrunda. Vi har bl à föreslagit att alla delar av pensionen ska delas mellan makar som har gemensamm barn. Det handlar om inkomstpensionen, premiepensionen och tjänstepensionen. Om pappan, för han är hemma minst med barnen, får lov att avsätta pensionsrätter till partnern som är hemma vad väljer han? Jo självklart att få valuta för pengarna och stannar hemma. Bra, eller hur. Alla tjänar på det barnen som "får" två föräldrar, föräldrar som delar föräldraskap och mammor som får högre lön o därmed mer pension. Enkelt! 

På vägen till Stockholm fick jag förstå stå i morse, sedan ringde damfrisören o sa att hon var sjuk o när jag skulle lyssna på ett telemöte bröts samtalet. Tänk att det inte finns täckning mellan Bålsta o Kungsängen. Resten av dagen var som tur bra. Lyssnade till och med på riksdagskören o slottskören då de sjöng julsånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0