Hela landet ska leva

I dag presenterade Annie Lööf partistyrelsens omarbetade förslag till id'eprogrammet. Ett förslag som ska beslutas på extrastämman den 22-24mars. Programmet är bra. Det handlar om långtgående och kraftfulla åtgärder för att stödja småföretag att vilja och kunna anställa. Det poängteras att de gröna näringarna är viktiga för tillväxt i hela landet och att landsbygden ska leva. Dör ska finns arbetstillfällen o service o god infrastruktur. Välfärden den solidariska tryggheten lyfter man fram. Alla ska ha rätt till grundtrygghet, social trygghet o en inkomst man kan leva på. Ingen ska falla mellan stolarna utan samhällets skyddsnät ska fånga upp människor. Just det värmer mitt sociala hjärta. Miljöfrågan är tydlig. 100 procent förnyelsebart om 25-30 år. Med andra ord inga nya kärnkraftverk. Kan det bli tydligare.

Bilden visar att jag i fredags besökte en mjölkbonde utanför Enköping. EP var där o fick precis som jag lära mig en hel del om ett modernt svenskt jordbruk. Bönderna behövs för att vi stadsbor ska få mat o överleva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0