Surrogatmödraskap

Känslostormarna om surrogatmödraskap går höga. Vad ska man tycka och hur ska man förhålla sig till detta? När jag var på centerpartiets stämma i Tierp diskuterades det förstås. Men samtidigt är det svårt och man pratade mer om det jordnära. Det som gäller en levande landsbygd och de agrara näringarnas förutsättninga. Sara sjödal på bilden tog över ordförandeskapet från bertil Ahlin.

Men när det gäller surrogatmödraskap har vi i centerpartiet inte velat ta i frågan. Den fanns inte. Men jag menar att vi måste för det gäller att skydda barnen. Dessutom menar jag att vi inte kan förhindra att barnlösa oavsett om man lever i ett tvåkönat förhållande eller i ett enkönat vill man ha barn. Reglerar inte vi det i Sverige kommer det att ske utomlands och på sätt som vi anser mycket dåliga både för surrogatkvinnan och för det kommande barnet. Låt oss titta på denna fråga och hitta ett sätt som ger trygghet för de inblandade för mig är barnet alltid det viktigaste.. Här har centerkvinnorna lovat att ta fram ett förslag. En eloge till dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0