Ungdomsfälla

E-cigaretter en ungdomsfälla

Vi vet att tobak markant ökar risken att drabbas av allvarliga sjukdomar som cancer, hjärt-kärlsjukdom, diabetes och kronisk lungsjukdom. Ändå görs långt ifrån tillräckligt för att förebygga rökning. Det är hög tid att vi nu reglerar försäljningen av e-cigaretter och samtidigt lagstiftar om dold försäljning av tobaksprodukter, skriver fyra riksdagsledamöter från Alliansen.
I dagens samhälle har jag o Tre rikdagskollegor en mycket angelägen artikel. Henrik Ripa, M, Johan Phersson, Fp o Magnus Sjödahl, Kd och jag har samma åsikt. Ungdomar ska inte röka!
I övrigt har jag varit i Riksdagen i dag o ägnat tiden till den parlamentariska socialförsäkringsutredningen. Nu sitter jag på tåget till Södertuna slott där mina partikompisar har varit hela dagen. Vi ledamöter ska duvas i hur vi ska jobba i valrörelsen. Undrar vad jag ska göra då jag inte varit med? Men natten är lång o i morgon fm har vi också tid innan vi återvänder till riksdagshuset.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0