Valplanering

Kändes riktigt kul att åka till Riksdagen i dag. Tåget kom i tid, gick i tid och kom fram i tid. Bingo! Dessutom fick jag sitta.
Första mötet var med 3 mycket spännande personer. De är intresserade av att testa en modell i Uppsala län som ska leda till innovationer och kluster som ska vara miljövänligt o skapa arbeten. Framför allt för landsbygden. Kan bli riktigt bra. Min vapendragare och politiske sekreterare ställde upp och träffade dom så jag slapp vara ensam. Mattias är en "ängel". 
Det var lugnt på Riksdagen ännu har det inte kommit i gång. Då hinner man ha möte som detta och fundera lite djupare på saker o ting. 
Fortsatte sedan med att ha planeringsmöte med C läns ombudsman och kommunikatören i regionen. Nu är planen för utspel och aktiviteter grovskissade månad för månad till dagen D den 21/9. Pirrigt och himla roligt.
Mellan varven pratade jag med Expressen om pensioner och ringde olika samtal bl a till hemtjänsten för min svärmors del. Tror det löser sig. När jag besökte henne på sjukhuset så ville hon flytta till Enköping. 
Som sagt en varierad dag som avslutades med att hela familjen var hemma o åt middag tillsammans. Unikt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0