Budgetmanlingar i Regeringen

Centern prioriterar tre områden vid budgetförhandlingarna. Det är pensionärerna, sänkningar av arbetsgivaravgifterna och att lösa ungdomsarbetslösheten.
Nu har jag hela riksdagsgruppen med mig på att pensionärerna är en prioriterad grupp i nästa års budget. Jag driver nu stenhårt att det i första hand ska gälla fattigpensionärerna/garantipensionärerna. Vi ska inte gå med på några skattesänkningar eller förbättringar för löntagarna utan att först ge pensionärerna mer. Jag tänker inte ge mig!

En sänkning av arbetsgivaravgifterna påverkar ju både kommuner/landsting och privata företag. Alla som har anställda får ju med en sänkning av arbetsgivaravgiften mer pengar till annat. Bra det borde underlätta och öppna upp för nyanställningar.

Alla förslag som medverkar till att ungdomar ska komma in på arbetsmarknaden är också angeläget. Inte minst för pensionärerna. För om vi invaggar ungdomar i arbetslöshet bidrar de ju inte till att pensionerna höjs.

De närmaste veckorna är stenspännande. Pensionärerna är viktigast!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0