Centerkvinnor, landstinget och jul snart



Efter en tidig skidtur, denna vinters första på golfbanan, var det dax för Enköpings Centerkvinnors årliga julavslutning i lördags förmiddag. Gröt och skinkmacka och byta julklappar. Självklart pressades jag på rikspolitik och Monica fick ta en sväng om kommunpolitiken. Härligt med politiska samtal. Måste säga att det var skönt att jag sagt nej till rivning av statt för jag befarade en parkeringsplats mitt i stan. Det verkar bli det nu...Vad var det jag sa!
På bilden Fru axelsson och Fru Sagström.


Min julklapp en par nya fina julgrytlappar. Tackar. Ska användas i mitt fina kök. Om det nu blir klart till jul. Men fin blev det och lite hajpat när jag fick upp gardinerna. Konstigt att inte domherregardinerna är i köksfönstret dom har nog varit där i 25 år. Dax att byta tycker jag.


Om ni undrar var det fina tyget är köpt så är det hos Tygriket i Enköpiong. Det inte de har är inte värt att leta efter.

I lördag kväll var vi på landstingetsbjudning. 400 pers fick smörja kråset och ha en trevlig samvaro. Jättetrevligt. Satt emellan Skytt från Älvkarleby och Bergqvist från Tierp. Ett kommunalråd och ett Landstingsråd båda S. Himla intressanta samtal. Skytt menade att S kommer igen 2018. Kul för då är centern också på topp.

Arne Wåhlstedt har rätt i sin kommentar om att något måste hända med tågtrafiken. Vi centerpartister anser att det måste mer pengar till Banverket och Trafikverket och att alla intressenter, även de privata, måste samarbeta bättre. Regeringen måste prioritera tågen (önskar att vi i Centern var fler så vi hade mer tyngd) och jag lovar dig att jag gör vad jag kan i frågan.

Kommentarer
Postat av: Roland "Teliapappan" Nordqvist

När det gäller tågtrafiken kan du väl få med dig både Jessica och Pyri? De är ju också väl medvetna om hur uselt det är!

2010-12-17 @ 17:09:03
URL: http://www.rolandnordqvist.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0