Distriktsstämma i Bålsta


Vid stämman i Bålsta i går delades det ut 4 Guldnålar till Mycket välförtjänta mottagare, Sven Olof Lundkvist, Gunnar Jansson , Clarrie Leim och Åke Hedén. Själv fick jag vara utdelar då jag är dso.



Detta är jag själv tillsammans med Ulla Bäckmark som nu är v ordf i distriktet. Det ska bli roligt att jobba tillsammans med Ullla. Stämman var bra och andreas Carlgren, Miljöminstern var strålande som vanligt. Han berättade om att Centern var förutseende redan på 70-talet då man tillät att bygga kärnkraftverk för det är långsiktigt bättre för miljön. Men det är bara en parrentes för det förnybara kommer att slå ut kärnkraften. Dessutom har tsunamin i Japan visat att kärnkraften inte kan mäta sig i säkerhet med det förnyelsebara så som biogas, solenergi, vågenergi och vind. Den förnyelsebaa energin står i dag för mer än vad vattenkraft och kärnkraft gör tillsammans.

Andreas berörde också Företagande och centerns framtidsgrupper och vikten av att vi alla engagerar oss i att forma framtiden.

Håbos ungdomar visade också hur Håbo kommun satsar på ungdomar, förebyggande, aktivitetsmässigt, UF och i kommunala musikskolan. Fantastiska ungdomar som var jättebra på att presentera sig och det de sysslade med.

Själv fick jag tillfälle att förklara sjukförsäkringsreformen och de förändringr vi vill se och som vi nu driver. Blir naturligtivs ledsen när jag läster i UNT:s ledare i dag där det framgår att de inom regeringen som krtiserat reformen är Kristdemokraterna och Folkparatiet. Varför nämnar man inte att centern verkligen gjort det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0