Målar fönster

img_8082 (MMS)

Målar fönster I Förra veckan bestämde jag att nu skulle jag ha semester. Tog då tillfället i akt och började måla våra fönster. Det är några kan man lungt säga och det tar en himla tid att måla. Men trägen vinner och jag lyckades måla 5 stycken. Klängde i fönstren och hängde i armarna och det kändes i kroppen. Så kom Tove hem i fredag tillsammans med Leu och vi firade hennes 22 årsdag i går. Tänk att min lilla har blivit så stor. Vi var på Björkö tillsammans med Farmor och Mormor. Lärde mig en hel del om Sveriges historia under vikingatiden. Anskar lyckades inte kristna Sverige men han lyckades kristna några i staden Birka. De blev hedningar ingen när han åkte därifrån. Läste i förra vekcn om 7:de APfondens vd som föreslog att vi skulle göra pensionsprognoserna mer tillgängliga. Håller verkligen med honom. Alla borde ha ett större intresse av att få veta hur de kan påverka sin pension. Vi har ju också vidtagit en del i den riktningen i pensionsgruppen. Alla våra fonder ska ses över när det gäller placeringsreglerna, riskspridning, förvaltningen av fonderna ska bedrivas oberoende av varandra och uppdragets mål. Dessutom måste alla även de privata pensionsbesparingarna redovisas på Minpension.se annars kan vi ju inte hålla koll och påverka. Alltså bli en pensionsnörd så kan du leva även när du blir pensionär när nu det ska inträffa i framtiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0