Besök från Halland



Ola Johnsson, C, Riksdagsledamot, hade besök "hemmifrån". Han bad då Roger Tifensee, som står brévid Ola att presentera sig för gruppen. Roger är ju våran gruppledare i riksdagen. Därefter fick jag den stora äran att berätta om sjukförsäkringsreforemn/Rehabkedjan och de förbättringar som vi i centern vill göra för att människor inte ska hamna i kläm. Jag berättade också om den otroligt konstiga förhandlignstaktik som Fk har när de vill ha mer pengar. När de går ut i media och säger att de ska stänka kontor för att de själva inte klarar att hålla sin budget och att de har begärt för lite pengar. Katastrof från myndigheten!

Fredrick Federley avslutade informationen med att berätta om vår Migrationspolitik och om den stora socialutredningen.
Som tack fick jag pepparrot - jag som kommer från pepparrotsstaden och min mormor och morfar som odlade pepparrot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0