Flytträtt

I dag har jag och Alliansens företrädare i Pensionsgruppen varit på ett lunchmöte med SPP. Vi diskuterade rätten att flytta sina pensionspengar från ett bolag till ett annat. I dag har man inte rätt att flytta sina tjänstepensionspengar. Jag tycker det självklart att man ska få bestämma själv. Under ett yrkesliv hinner man ha många olika arbetsgivaren och då är det logiskt att välja ett gemensamt för dem. Det ska snart beslutas om detta i riksdagen.

När jag kom hem o kväll tog jag fram adventsstakarna. Oj, vad det blev fint. Nu blir det inte mörkt på länge,länge....

Ang Palestina måste jag bara säga att det blev som Centerpartiet ville. Vi röstade rätt och lät Regeringen bestämma och inte riksdagen. Nu har Palestina observationsstatus i FN. Vad säger ni som har hånat Centern nu rå'.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0