Taggad

Nu är jag taggad att börja ta i tu med resten av denna valperiod och den kommande valrörelsen. Vi hade riksdagsgrupp i fredag och Maud peppade oss. Hon är kanon på så´nt. Hon sa självklarheter men man behöver höra det. Givetvis ska vi driva frågor som tillhöra våra departement ,men vi ska också se till att det vi gör och säger bottnar. När jag förklarar och berättar om vad vi gjort ska det vara något jag känner för och tror på. som tex den nya sjukskrivningsprocessen. Den är bra för alla människor och för landet. Sedan ska jag (vi )givetvis också säga vad vi tänker genomföra under resterande delen av mandatperioden. sist men inte minst handlar det ju om vad jag och vi vill fortsätta med nästa mandatperiod. Och då måste vi lyssna, lyssna på vad människor runt om i vårt avlånga land verkligen vill, hur de har det och vad de har för förslag till läsningar. Ett värderingsskifte och ett bättre Sverige där människan finns i centrum ändrar man inte på 4 år. Nej det behövs minst 4+4 +4.......och centern behöver bli större, större, större.

Och vem ska nu göra allt detta? Givetivs gäller det att börja med sig själv och det har jagt gjort nu. Den här nya bloggen är ju ett ex. Efter 2 år med den gamla så har jag tagit mig i kragen. Jag är på G...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0