Utkast: Solveig Zander, ...

Solviegs frisyr och makeup:

Solveigs kläder i finalen:

Solveigs kläder i finalen:




Solveig Zander, 53 år från Enköping

Solveig Zander från Enköping har bestämda åsikter, tydliga värderingar och gillar att vara rak. Men hur man ska klä sig vet hon inte. Ja, så säger hon i alla fall själv.
-Jag har jättesvårt, för att inte säga omöjligt, att veta hur jag ska klä mig och hur jag ska ha håret, säger Solveig.

Solveig är 53 år och jobbar som riksdagsledamot. Hon går mest klädd i kostymer tycker själv att det är tråkigt. I sitt jobb som riksdagsledamot vill hon vara "rätt klädd" eftersom kläderna, håret, och sminket speglar vem hon är och kanske till viss del också politiken.
-Jag vill att min stil ska vara snygg, visa respekt, vara representativt och vara lite ungdomlig.

  

Motionerar mycket
För drygt två år sedan blev Solveig riksdagsledamot, innan dess jobbade hon många år inom sjukvården. Hon är gift och har en dotter på 18 år. På fritiden motionerar hon mycket och åker skidor, både på längden och utför, tar långa promenader med stavar, cyklar och går på gym.

  

Resultatet och kläderna
Go'kvälls "Gör om mig-team" Hedvg Andér och Gina Lundquist gav Solveig en heldag och tillsammans hitta de rätt stil åt Solveig.

Vill du stylas om?
Vill du vara med i "Gör om mig"? Då kan du anmäl dig själv i ett brev. Det är viktigt att du bifogar en bild. Brevet skickas till:
Go'kväll
Sveriges Television
Box 6094
906 03 Umeå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0