Semester

Det är lugnt nu. Jag är ledig kan man säga. Sålde lotter på torget i Enköping i går, för centern förstås. Vad pratade man om då? Jo gratis bussar i stadstrafiken för pensionärer. Som sagt jag tycker att alla skulle få åka buss i stadstrafiken gratis, Men det är väl osolidariskt förstås mot dem som bor på landet. Men jag tror man skulle spara på färdtjänst, skapa fler parkeringsplatser i centrum då färre åkte bil. Bättre miljö. Alltså en vinst för alla och då kunde man göra något även för dem på landet.

Sen var jag på fotboll ESK- Degerfors, 1-3, phu! men Esk var riktigt bra.

Pensioner förstås. Dom som pratar med mig säger att jag gjorde det bra. Alla vet i alla fall att jag strider för pensionärerna. Sjukskrivningar och bostadstillägg var andra frågor som man tyckte blivit sämre med den nuvarande regeringen. Jag hävdar, med all rätt menar jag, att den nya sjuskrivingsprocessen tar ansvar för den enskilda människan. Nu får man hjälp att korta sin sjuskriving, man får rehabilitering och hjälp av fk och af att hjälpa till så man får pröva andra jobb. Alla är värda att ha ett jobb som man utifrån sina förutsättningar klarar av. Inte som tidigare dumpades att leva som sjuk resten av livet. Vilken människosyn!

Ska besöka FK i Enköping den11/8 och kolla hur det går att vara tillsammans med Lokala skattemyndigheten.

Men först semester i Grekland en vecka. Återkommer igen den 10/8.

Kommentarer
Postat av: BB

Vilketskitsnack. Ingen hjälp får man från FK. Har varit sjuk 5 år och i maj kommer jag få lov att gå till soc. pga allainsens påhitt om att sjukersättning försvinenr för de flesta.



sjukt.



Ingen hjälp finns för att förkorta sjukskrivningar för oss som är utan jobb igrunden

2009-08-04 @ 11:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0